Σας παρουσιάζουμε ένα νέο, πρωτοποριακό εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε μέσω της πλατφόρμας H5P, στην ηλεκτρονική τάξη με στόχο την προώθηση της διαδραστικής μάθησης.
Εισαγωγή :
Καλημέρα σας! Είμαι η ……………………………… και ο …………………………………
Η ομάδα του σχολείου μας “Ευρωπαϊκό Σχολικό Ραδιόφωνο” αποφάσισε να δημιουργήσει μία ραδιοφωνική εκπομπή και ταυτόχρονα ένα βίντεο, όπου θα σας ενημερώσει για την πραγματοποίηση ενός σχολικού πάρκου στην αυλή του σχολείου μας.
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning : “”Let’s knit together, make it brighter for ever”, στην δραστηριότητα “recycling and knitting” η ομάδα πλεξίματος του σχολείου μας τις προηγούμενες εβδομάδες, μέσα στον μήνα Μάρτιο, χρησιμοποιώντας μαλλί που πήραμε από πλεκτά παλιότερα πλεγμένα, έπλεξε και δημιούργησε την δέντρο-παρέα μας στη σχολική αυλή για να εμπνέει με τη ζεστασιά, τη χαρά, τη δημιουργικότητα, τη φιλόξενη διάθεση μας προς όλους! Έτσι όσοι μας επισκέπτονται να μπορούν να απολαμβάνουν μαζί μας την χαρούμενη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ μας. Συμπληρώσαμε, λοιπόν, την δεντροπαρέα μας και σιγά σιγά οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας τα βαφτίζουν ως δείγμα αποδοχής και οικειότητας.
Τα δέντρο- φιλαράκια μας είναι έξοχα δείγματα της φιλίας, της διαφορετικότητας, της ισότητας, αντιπροσωπεύουν τα παιδιά όλων των φυλών και των χρωμάτων του ανθρώπινου γένους, ζωηρά και χαρούμενα, προκαλώντας εύθυμο και θετικό παιδαγωγικό κλίμα, ιδανικό να μετατρέπει το σχολείο σε μαθητικό παράδεισο! Τελικά αισίως το έργο μας ολοκληρώθηκε. Απολαύστε τα! (δείχνει η κάμερα τα δεντρο-φιλαράκια).
Σήμερα λοιπόν θα δημιουργήσουμε ένα βίντεο που θα συμπληρώσει την εργασία μας με τις συνεντεύξεις σε δασκάλους και μαθητές/ μαθήτριες μας για την σημασία της μαθητικής, υπέροχης πλέον αυλής μας. Ελπίζουμε να το χαρείτε!
Διαλέξετε Δέκα ερωτήσεις για τη συνέντευξη που αφορά το πρόγραμμα “Ανακύκλωση και Πλέξιμο” και “Δημιουργούμε ένα πάρκο φιλίας στην αυλή μας”.
Ερωτήσεις για τη Συνέντευξη
- Πώς νιώσατε όταν είδατε το πρώτο “δεντράκι φιλαράκι” να παίρνει μορφή στην αυλή του σχολείου;
- Τι συμβολίζουν για εσάς τα “δέντρο φιλαράκια” και πώς πιστεύετε ότι επηρεάζουν το σχολικό περιβάλλον;
- Τι σημασία έχει για εσάς η φιλία, η διαφορετικότητα και η ισότητα, όπως αποτυπώνονται στα δέντρο φιλαράκια;
- Πιστεύετε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες βοηθούν στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών; Γιατί;
- Αν μπορούσατε να προσθέσετε κάτι ακόμα στην αυλή, τι θα ήταν και γιατί;
- Πώς θα περιγράφατε την εμπειρία σας από τη συμμετοχή στο project “Let’s Knit Together”;
- Ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση όταν ακούσατε για την ιδέα των “δέντρο φιλαράκων”;
- Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη στιγμή από τη διαδικασία δημιουργίας της αυλής που σας συγκίνησε ή σας έκανε περήφανη/ο;
- Πώς πιστεύετε ότι η σχολική αυλή επηρεάζει την καθημερινότητα των μαθητών; Έχετε παρατηρήσει κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά ή στη διάθεσή τους;
- Αν έπρεπε να περιγράψετε την αυλή του σχολείου με τρεις λέξεις, ποιες θα ήταν και γιατί;
- Έχετε κάποια προσωπική αγαπημένη γωνιά ή “δεντράκι φιλαράκι” στην αυλή; Τι σας εμπνέει σε αυτό;
- Πώς βλέπετε την πρωτοβουλία αυτή ως εκπαιδευτικός; Πιστεύετε ότι μπορεί να επηρεάσει θετικά τη μαθησιακή διαδικασία;
- Πώς αντιδρούν οι επισκέπτες του σχολείου όταν βλέπουν την αυλή σας και τι σχόλια λαμβάνετε;
- Τι σημαίνει για εσάς προσωπικά αυτή η μεταμόρφωση της σχολικής αυλής;
- Αν μπορούσατε να αφήσετε ένα μήνυμα στους μαθητές και στις μαθήτριες που συμμετείχαν, τι θα τους λέγατε;
- Πώς η δημιουργία των “δεντροφιλαράκων” έχει συμβάλει στη ζεστασιά και την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών;
- Τι θα συμβουλεύατε άλλα σχολεία που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν παρόμοια προγράμματα για να προωθήσουν τις αξίες της φιλίας, της συμπερίληψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης;
- Πώς σας βοήθησε το πρόγραμμα πλεξίματος και ανακύκλωσης να συνεργαστείτε καλύτερα με τους συμμαθητές σας;
- Πώς νομίζετε ότι τα “δεντροφιλαράκια” κάνουν την αυλή του σχολείου πιο φιλική και ζεστή;
- Τι σημαίνουν για εσάς οι έννοιες της φιλίας, της διαφορετικότητας και της ισότητας μέσα από αυτή τη δράση;
Δέκα ερωτήσεις που συνοψίζουν τα κύρια σημεία της εισαγωγής και αναδεικνύουν τη σημασία του προγράμματος:
- Πώς νιώσατε όταν είδατε το πρώτο “δεντράκι φιλαράκι” να παίρνει μορφή στην αυλή του σχολείου;
- Τι συμβολίζουν για εσάς τα “δεντροφιλαράκια” και πώς πιστεύετε ότι επηρεάζουν το σχολικό περιβάλλον;
- Πώς η δημιουργία των “δεντροφιλαράκων” έχει συμβάλει στη ζεστασιά και την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών;
- Τι σημασία έχει για εσάς η φιλία, η διαφορετικότητα και η ισότητα, όπως αποτυπώνονται στα “δεντροφιλαράκια”;
- Πώς σας βοήθησε το πρόγραμμα πλεξίματος και ανακύκλωσης να συνεργαστείτε καλύτερα με τους συμμαθητές σας;
- Ποια ήταν η πιο συγκινητική ή περήφανη στιγμή που ζήσατε κατά τη δημιουργία της αυλής;
- Πώς νομίζετε ότι τα “δεντροφιλαράκια” κάνουν την αυλή του σχολείου πιο φιλική και ζεστή;
- Πώς πιστεύετε ότι η συμμετοχή στο πρόγραμμα επηρέασε την καθημερινότητά σας στο σχολείο;
- Τι σχόλια έχετε ακούσει από επισκέπτες, συμμαθητές ή εκπαιδευτικούς για την αλλαγή στην αυλή;
- Τι μήνυμα θα θέλατε να δώσετε σε άλλα σχολεία που θέλουν να κάνουν μια παρόμοια δράση;
Σύνδεσμος κοινής χρήσης :
https://docs.google.com/document/d/15owzHXxUM-PjXAiYrBRxdFbw_QAfEBHiDnkKwvmNeNY/edit?usp=sharing