ΔΙΑΠΟΙΜΑΝΣH

Ημερίδα Λήξης Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης από το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιερά Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Οι συνεργάτες του ιστοτόπου «Διαποίμανση» με αφορμή την Ημερίδα Λήξης των Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησηςτην Πέμπτη 20/12/23,συγχαίρουν και χαιρετίζουν την αξιέπαινη προσπάθεια του ΙδρύματοςΠοιμαντικήςΕπιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Τα Προγράμματα αυτά πραγματοποιήθηκαν με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β’, τον συντονισμό του Διευθυντού του Ι.Π.Ε.ΠανοσιολιωτάτουΑρχιμανδρίτου π. Θεολόγου Αλεξανδράκη και την αμέριστη στήριξη και εμπιστοσύνη του Δ.Σ. του Ι.Π.Ε. στο οποίο μετέχει ως τακτικό μέλος και ο Επιστημονικά Υπεύθυνος του Ιστοτόπου μας κ. Αλέξανδρος Μ. Σταυρόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αναλυτικότερα:

Με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κ.κ. Ιερωνύμου Β’ και την αμέριστη στήριξη και εμπιστοσύνη του Δ.Σ του Ι.Π.Ε, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο χώρο του Ι.Π.Ε της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών την Πέμπτη 20/12/23 , η καταληκτική ειδική διαδικτυακή εκδήλωση λήξης της Πράξης «Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκκλησίας – Ανάπτυξη Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων» με Κωδικό ΟΠΣ 5073422 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», προϋπολογισμού 1,5 εκατ. Ευρώ με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση . Η Πράξη υλοποιήθηκε από το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με την Ι.Α.Α., τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, την Ι.Α. Κρήτης και Ι.Μ. της Δωδεκανήσου και άλλους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η κα Νίκη Δανδόλου, Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων (ΕΣΠΑ), η κα Φλωρεντία Καραβατά, Προϊσταμένη Ε.Υ.Δ., η κα Αγγελική Δανιόλου, χειρίστρια της Πράξης, ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. κ. Εμμανουήλ Καραγεωργούδης, ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Μελέτιος Κουράκλης, Δ/ντης Στρατιωτικών Ιερέων ΓΕΕΘΑ, ο κ. Βασίλειος Παπακώστας Αστυνομικός Διευθυντής Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ο ομότιμος καθηγητής Θεολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και μέλος του Δ.Σ. του Ι.Π.Ε. κ. Αλέξανδρος Σταυρόπουλος,ο Πανοσιολ Αρχιμ. Ιωάννης Ράπτης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου Αχαρνών και Πετρουπόλεως, οι ελλογιμώτατοι καθηγητές της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. Πρωτοπρ. Αθανάσιος Μελισσάρης, κ. Ιωάννης Παναγιωτόπουλος και κα Ελένη Γιαννακοπούλου και διαδικτυακά πληθώρα κληρικών και λαϊκών επιμορφωτές, συντονιστές και επιμορφούμενοι του Ι.Π.Ε απ΄ όλη τη χώρα.

Η κα Δανδόλου εξήρε το Ι.Π.Ε για την άρτια και εποικοδομητική υλοποίηση του έργου και τόνισε την σπουδαιότητα της συνεργασίας Εκκλησίας και Πολιτείας προς όφελος της κοινωνίας.

Στην ομιλία του ο Δ/ντης του Ι.Π.Ε, Αρχιμ. Θεολόγος Αλεξανδράκης τόνισε ότι το Ι.Π.Ε. χαίρει της αναγνώρισης του ακαδημαϊκού κόσμου, αλλά και τυγχάνει πρωτίστως θερμής αποδοχής από τις Ιερές Μητροπόλεις, έχοντας την αμέριστη και ουσιαστική συμπαράσταση και εμπιστοσύνη των Αγίων Αρχιερέων , που αντιλαμβάνονται πόσο χρήσιμη είναι η δια βίου επιμόρφωσή των ιερέων τους σε σύγχρονα και άλλα ζητήματα που τους απασχολούν . Στο πλαίσιο της πράξης εγκαινίασε τη δική του πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης https://elearning.ipe.g, η οποία δίδει νέες επιμορφωτικές δυνατότητες και ανοίγει πνευματικούς δίαυλους επικοινωνίας σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Ειδικότερα το σύστημα της ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας moodle με τα εργαλεία που περιέχει συμβάλλει στην ποικίλη προσέγγιση του εκπαιδευτικού υλικού μέσα από διαφορετικές γλώσσες επικοινωνίας (κείμενα, εικόνες πολυμέσα), προτάσσει την ενεργή στάση επιμορφούμενου απέναντι στο εκπαιδευτικό υλικό, την αυτοδιδασκαλία και την επιμορφωτική του αυτονόμηση και συντελεί στην ανάπτυξη της κριτικής του σκέψης.

Το μείζον όμως είναι ότι οι επιμορφούμενοι διατρέχουν και μελετούν το υλικό στο δικό τους χρόνο, όσες φορές επιθυμούν. Παράλληλα υπάρχουν επικουρικά βίντεο εμπλουτισμού του εκπαιδευτικού υλικού από εξειδικευμένους με το αντικείμενο πατέρες και ακαδημαϊκούς δασκάλους, βιβλιογραφία και θέματα εργασιών ανά θεματική ενότητα, αποσκοπώντας να διευρύνει τους θεολογικούς ερευνητικούς ορίζοντες των επιμορφούμενων . Κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2021 – Νοεμβρίου 2023 υλοποιήθηκαν 292 επιμορφωτικά προγράμματα στις 13 Περιφέρειες της χώρας σε 9.317 διδακτικές ώρες. Τα 235 προγράμματα ήταν σύγχρονης εκπαίδευσης και τα 57 μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Επιμορφώθηκαν συνολικά 7.310 συμμετέχοντες (4.702 κληρικοί και 2.709 λαϊκοί, εκ των οποίων 1.228 γυναίκες) από τους 150 εκπαιδευτές που είναι ενταγμένοι στο μητρώο εκπαιδευτών του Ι.Π.Ε.

Οι συμμετέχοντες στα επιμορφωτικά προγράμματα κατά κύριο λόγο ήταν κληρικοί, δημόσιοι υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών, ιδιωτικοί υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών, επαγγελματίες υγείας, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, στρατιωτικοί, νομικοί, επιστήμονες κλάδων (ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, οικονομολόγοι κ.α.), επιχειρηματίες, φοιτητές, άνεργοι, συνταξιούχοι.

Οι θεματικοί τίτλοι των επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία προσφέρθηκαν στους συμμετέχοντες, ήταν οι εξής:
1.Συμβουλευτική σε σύγχρονα ζητήματα
2.Οικουμενικές Σύνοδοι και σύγχρονη πραγματικότητα
3.Λατρεία και πολιτισμός στη σύγχρονη ζωή
4.Κανονικό-εκκλησιαστικό δίκαιο: προεκτάσεις και εφαρμογή στον σύγχρονο τρόπο ζωής
5.Πτυχές της ελληνικής επανάστασης του 1821
6.Επιμόρφωση νέων στελεχών και εθελοντών εκκλησίας σε ζητήματα αιχμής
7.Ο άνθρωπος και το περιβάλλον στην προοπτική μιας πράσινης οικουμένης
8.Παιδαγωγική αξιοποίηση βιβλικών κειμένων
9.Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και Εκκλησία
10.Θεωρία οργάνωσης και ανάπτυξης της εκκλησιαστικής αποστολής
11.Η επίδραση και οι επιπτώσεις της τεχνολογίας στον σύγχρονο άνθρωπο
12.Οργάνωση και διοίκηση της ενορίας-προσφορά προς τον άνθρωπο
13.Ολοκαυτώματα και αντισημιτισμός
14.Η αισθητική της λατρείας

15.Οι άγιοι των Αθηνών. Πρόσωπα και πολιτιστικά μνημεία της εκκλησιαστικής ιστορίας της Αθήνας και τα μηνύματά τους στη σύγχρονη κοινωνία
16.Σύγχρονα προβλήματα και ζητήματα αιχμής υπό την οπτική των πατέρων της Εκκλησίας
17.Ισλαμικό πανόραμα: Κόσμος, Ευρώπη, Ελλάδα από τις απαρχές έως σήμερα
18.Επιμόρφωση εμπειροτεχνών ψαλτών και παραδοσιακών μουσικών
19.Εμβάθυνση στην παραδοσιακή και βυζαντινή μουσική
20.Ελληνικός και ευρωπαϊκός μουσικός πολιτισμός με έμφαση στην εκκλησιαστική μουσική
21.Κοινωνικόπρονοιακή εκκλησιαστική παρέμβαση σε προβλήματα του γάμου και της οικογένειας
22.Κοινωνικόπρονοαική εκκλησιαστική υποστήριξη σε προβλήματα της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας
23.Κοινωνικόπρονοιακή εκκλησιαστική υποστήριξη των νοσούντων και των οικείων τους
24.Κοινωνικόπρονοιακή εκκλησιαστική παρέμβαση σε προβλήματα πένθους
25.Διαχείριση προβλημάτων οικογενειακού βίου
26.Θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοοικογενειακής βίας
27.Σύγχρονες προσεγγίσεις προβλημάτων ψυχικής υγείας
28.Θέματα διαχείρισης χρονίων πασχόντων
29.Εκπαίδευση στη διαχείριση κοινωνικόπρονοαικών ζητημάτων αιχμής
30.Η ενορία ως κύτταρο της τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικόπρονοιακής στήριξης.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν οι αξιολογήσεις των επιμορφωτικών προγραμμάτων από 5000 και πλέον επιμορφούμενους. Χαρακτηριστικό είναι πως, ο μέσος όρος αξιολόγησης όλων των πεδίων διαμορφώνεται στο 9,4 με άριστα το 10.

Ολοκληρώνοντας ο π. Θεολόγος ανέφερε ότι στο πλαίσιο της αξιολόγησης των προγραμμάτων, οι εκπαιδευόμενοι είχαν τη δυνατότητα να προτείνουν νέα θέματα. Τα κυριότερα από τα θέματα γύρω από τα οποία θέλουν να επιμορφωθούν στο εξής είναι η τελετουργική, το εκκλησιαστικό δίκαιο στη θεωρία και στην πράξη, ο σχολικός εκφοβισμός, η ειδική αγωγή, η Δογματική, η Παλαιά Διαθήκη, η Ποιμαντική κατάρτιση, η Θρησκευτική Διπλωματία και γεωπολιτική και η εξομολογητική. Έπειτα ευχαρίστησε θερμά το προσωπικό του Ι.Π.Ε και όλους τους συμμετέχοντες κάνοντας ειδική αναφορά στην θέρμη με την οποία ανταποκρίνονται οι ακριτικές Μητροπόλεις στα επιμορφωτικά προγράμματα.

Ακολούθως τοποθετήθηκαν οι αξιότιμοι προσκεκλημένοι, οι οποίοι τόνισαν εμφατικά την ωφέλεια όλων. Μέσα από τη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Ιδρύματος, ενισχύθηκαν και αναβαθμίστηκαν οι δεξιότητες προσώπων που συμμετείχαν σε θέματα λειτουργικά, ποιμαντικά, κοινωνικά και μουσικά και υπήρξε δέσμευση όλων για συνέχεια αυτής της καρποφόρας προσπάθειας.

Πηγή: Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης

Μοιραστείτε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

On Key

Σχετικά άρθρα